Monday, May 4, 2009

LAVISH...... bersama Agensi Seri Melur

1st May.. Labour day

Pagi2 lagi dah gerak ke LCCT.. sebab flight AK703 KUL-SIN: 12.30hr. Tp apa la plak nasibnya, penerbangan murah ni selalu buat retime last minute.. elok jerk kitorg duk meLAVISH kat Chocolates Cafe sambil pose lite2 tunggu boarding.. kena retime plak ke jam 1.30. Dah lama la jugak aku tak jejak kaki ke terminal LCC ni.. hehe.. lain dah! Last sekali pun masa ke S'pore last 2 month.. Kondisi dia ya ampun time tu.. tp kali ni.. BETTER!

Ini baru la ada gaya gaya flight terminal.. kalau tidak.. aku rasa stesen bas K.Trg lagi elok dari LCCT ni
Tapi sekarang.. kerusi baru... sebelum ni kerusi plastik tak tentu hala.. pastu dengan ada plak kerusi besi org letak kat laman rumah tp MHAB sibuk gi buh kat sini.. aparaaa!!!

kalau tak, aku pikir 12x bila Agency Seri Melur buat promosi percutian dia.. sbb normally agency ni akan gunakan syarikat penerbangan tambang rendah. So next time aku bley consider la jugak since LCCT dah berubah wajah.. cafe pun dah makin banyak.. termasuk favret aku CHOCOLATES CAFE.
Flight sejam ajer tapi aku mmg fobia everytime nak naik flight.. ntah kenapa.. walau sebesar mana, secanggih mana, aku tetap akan rasa ngeri .. maybe effected dari favret tv show aku tu kot.. AIR CRASH INVERSTIGATION. hehehe!
At last..Kami selamat sampai kat terminal 1, Changi Airport jam 2.30pm. Agent terus bawak kami naik skytrain nak ke terminal 2..saje2 katanyer.. layannnn

Sampai jer kat terminal 2, ngeri plak aku tgk 2 org makhluk ni duk sibuk ngan mesin dia... takut jugak la kan dia scan aku tetiba alert! alert! Mana tahu ada jangkitan virus babi nehh kat kitorg... mucho nachos la mexico ni. Tapi, Alhamdulillah takde seorang pun ahli agency seri melur yang terkandas masa saringan pasukan perubatan ni. Tp yang aku musykil satu jerk.. apasal diorg tak buat checking camni kat LCCT?

Bosan jugak aku nak ckp pasal Swine Flu Symptoms ni... sbb semua org duk ckp pasal masalah ni.. so biarla kepada org yg lebih arif.

Selepas gigih lalu ikut imigresen dia... kami terus mencari Train to city! Mula2 tu aku naik heran jugak sbb aku ni dengan beg merah ala ala steward emirates bersaiz agak besar nak naik train padahal org lain back pack ajer. Ye la..lepas ni nak kena menapak lagi dari stesen mrt Toa Payoh ke "studio apartment sewa khas" tu.. huhuh. Mati la tuan rumah dia tak tau kitorg datang sbb dia sibuk diving kat Tahiti. Tapi sbb aku ni minoriti.. aku ikut kan ajer la. Sampai ajer Toa Payoh Mrt station, perut dah lapar... beli 4 ketul karipap besar buat alas perut.. sedap gak Old Chang Kee ni...

Malam menjelang.. Pihak agency membawa kami ke Orchard Road.. Yehahh.. masa utk membeli belah! Apa lagi.. dengan menggunakan skill aku yg tersedia ada.. aku lead plak diorg ke Lucky Plaza.. Syurga Perfume murah katanyer tp plaza ni akan berubah menjadi port minah2 maid filipina di hari minggu.. Ate'!!! Sandalilang ate'! Bakhet? Ikaw ang lahat sa akin... tetiba aku speaking tagalog! Huhuhuh

Selepas hampir sejam belek sana... bau sini.. akhirnya ini aje yang mampu dibeli... (haa... sempat juga aku snap pic dalam kedai dia sebelum amoi tu tegur aku tak kasi amik gambar dalam kedai)

Untuk koleksi sendiri... gucci envy & Kenzo Homme sahaja. 212 Men, CK Men, Versace Blue Jeans, Tous & Clovet by Sarah jessica parker utk org lain... semua duk pakat kirim ni. Pegi sendiri taknak!
Abis saje membazir beratus-ratus dollar.. kitorg keluar plaza tu then ternampak signboard yg satu ni.. menarik juga. Tanpa membuang masa.. kami cuba la tengok apa ada kat dalam tapi tak boleh plak nak snap pic... so ni jer yg mampu amik dari luar.. korang imagine jer la apa ada kat dlm... tp yg tak sangka bila terserempak sorang makhluk dari kuantan beli d**d* tanpa segan silu kat situ.. erkkk.... motif sangat ingat kitorg tak nampak time ko nak bayar kat kaunter.. gersang sangat ke? Oppss!

Next? Kitorg pegi ke pusat tarikan pelancong laa... Sbb travel agensi ni dah awal2 lagi dah sound.. nak serapkan unsur ilmiah dalam trip kali ni.. tanpa melengahkan masa kami pun naik mrt lagi ke Raffles City utk melawat tempat2 ni... Bagus juga yer trip kali ni.. Walaupun s'pore ni nothing much to explore tp kitorg tetap cuba la jugak maximize apa yg ada kat pulau kecik ni...

Sebenarnya takde apa sgt kat S'pore ni.. pusing kiri shopping mall.. pusing kanan mall lagi. depan pun mall.. belakang minah2 filipine.. erkkk.
Then kitorg pusing lagi kat area Paragon plak... ternampak fashion show ni..
Longest Runaway show..lebih kurang 200 meter gak la.. tapi tak sure sape designer yg buat show... dah la open tepi jalan kat orchard road.. apa lagi.. kitorg layan...

2nd May..

Memulakan hari seperti biasa.. terus shoot ke Vivo City walaupun kitorg berpecah pada asalnya. Sbb ada org yg tak tido kat Studio Apt sewa khas di Toa Payoh...
So bila 2 kumpulan menuju destinasi yang sama ala ala amazing race ke Harbour Point.. ada la plak yg lewat kan. Nothing much to explore kat sini.. tp sempat la makan kat foodcourt dia yang terbahagi 2.. Ingat yer section warna biru utk Halal Food. Section Kuning utk Non-Halal. Mati la sape yang nak masuk section kuning tu bila dia nampak signage kopitiam itu hari. Nasib baik la aku sempat tarik dia keluar semula.. kembali ke jalan benar.. Kat sini sempat juga la kami terjah section FCUK.. di TANGS! musim wolverine kan.. aku berjaya rembat 2 helai tshirt dia.. heheheh..
so ini aje la yang sempat snappy kat vivo city..

Abis jer Photoshoot session kat sini, kitorg amik mrt back to Orchard.. Diorg semua masih interested nak pegi kedai perfume kat lucky plaza tu lagi.. tp kitorg stop by dulu kat Farrel Park Station... Nak pegi Mustafa Store... Tp sedih giler bila aku tgk tempat tu tak lebih tak kurang mcm Mydin jerk... sebijik! Then bila dah sampai ke Lucky Plaza.. sempat lagi la diorg borong perfume dan aku gaduh ngan amoi jaga tu sbb dia bising depan org ramai aku bargain $3. Motif kan?... Aku bukan tgh consider $3 tp aku duk tunggu sms kawan aku yg nak kirim perfume dia... amik masa la... bukan kerana $3. Hanjenggs sgt! Aku terus la fire dia balik... saje nak malu kan aku depan org ramai. Sempat gak la aku mengamuk dekat kaunter.. haaa berlari dia mintak maaf balik ngan aku... nasib aku tak sempat bertukar jadi bengis!

Malamnya.. kitorg pergi hang out kat Clarke Quay... tiba2 ternampak kelibat minah ni.. eh mcm kenal... Taddddaaaaa!!!!

Haaa.. tu dia.. Ning, Omar & mak mertua dia.. Best giler jumpa diaorg. Happening!

Dia ajak follow dia cari toilet kat area situ.. wahh tetiba plak aku feeling2 jadi manager dia.. Ning ni duk inform ajak kitorg tengok show dia kat Danga Bay esoknya.. Omar ni dengan ceria jer dia sibuk promote website http://www.ning-baizura.com/ nya.. Mak Mertua dia plak sesekali mencelah. buat lawak jugak org tua ni... tp mmg best jumpa diorg... Huhuhu.... dan tarak sombong punyer..

Balik rumah malam tu aku pulang dengan senyum sampai ke telinga... hehehe..

3rd May..

Last day shopping utk peserta trip yang paling lavish.. hari ni dia tetap beli HP Sony Ericsson dgn harga $209 complete with 3G & PSP dengan harga $200. Murah gak la tapi limited s'pore warranty. So lepas jer abis melavish kitorg rush utk balik packing then terus ke airport.

Selepas check in di kaunter air asia...fast n clear sbb masing2 taknak check in luggage sbb backpackers katanyer.. sorang lagi sayang beg dia dari segala galanya..

Next... masa utk kami claim GST.. bila shopping kat sini kita boleh claim balik tax tu.. senang ajer.. lepas masing2 dah dapat balik $33. Semua urusan dah settle, kami pun melepak lite2 kat coffee beans sementara tunggu departure time.. 7.10pm

6.30pm : Dengan muka selamba kami masuk ke Gate D35 (agak jauh dari duty free area), time scanning tu tetiba minah guard tu ckp... check beg ni... banyak perfume dlm tu.. ahh sudah...

Guard india tu bukak beg aku dan check satu persatu botol yang ada.. sekali 2 botol tak lepas... HUGO BOSS dan hair tonic.. both 150ml. Perfume lain semua lepas..

2 orang lagi teman turut sama tak lepas perfuem Hugo Boss yang baru mereka beli.. yang sadis nya bila guard suruh diaorg habiskan time tu jugak sebelum masuk dlm tong sampah. Puas la 2 org tu sembur seluruh badan kan nak habiskan perfume kat situ jugak.... hikkkss!!!

6.45pm : Dengan muka sedih... aku mengintai kat celah cermin.... aku ckp ngan guard tu.. mintak utk dapatkan semula perfume dlm tong sampah tu. Selepas puas pujuk guard & staff air asia.. diorg tetap berkeras tak nak kasi bawak masuk jugak.

6.50pm: Tiba-tiba aku teringat ada member yg kerja di changi airport... terus aku call dia.. bagitau masalah tu.. then dia ckp ambik balik perfume dan tinggal sementara kat dia dulu.. aku jumpa guard tu semula.. aku terus kutip balik 4 botol perfume dlm tong sampah. Isi dlm plastik bag.. then terus berlari ke kaunter tempat dia kerja..

7.03pm : Sampai kat kaunter kedai dia.. then i realize jam dah 7.03. Tinggal 7 minit lagi sebelum pesawat berlepas... lariiiiiiiiiiiiii

Alhamdulillah sempat jugak sampai ke pintu pesawat tepat pada masanya... giler aku rasa, Watson Nyambek pun tabik tengok aku berlari kejar flight... huhuh.. Selepas sejam... Kami semua pun selamat tiba di LCCT, KL dengan penuh rasa puas, bangga dan lavish...
btw.. Thanks to Agency Seri Melur sebab menguruskan perjalanan kami ke Singapura..